lördag 26 mars 2016

DIY, snabb påskdekoration

Påsklördag.
Barnen är utklädda, målade och har begett sig ut på varsitt håll med sina kompisar. Usch så mycket godis de ska ha när de kommer hem..

Konstaterade (när jag skulle klä barnen) att vi hade väldigt tråkigt ute hos oss! Inga blomor, inga påskdekorationer, ingenting!

Hann inte springa iväg till bäcken och hämta videkvistar, så jag rotade runt i pysselskået istället!
Hittade koppargaller, garnnystan och påskfjädrar. 

Perfekt. Det får bli en "Påsk-mobil"!
Klar på ca 10 minuter!

Precis när jag hade fått upphängt min obil så kom grannen förbi och for iväg med hela gänget ungar från fyra hushåll! de hade inte gjort påskkort, utan delade ut fina, förgrenade videkvistar som var full med fjädrar! Perfekt att sticka ner i den tråkiga krukan med min (nu bruna) höst/vinterplantering.




Det behövs inte så mycket för att höja påskstämningen! Bara tre olika material som låg hemma!
Den svajar på så fint i vinden!
Tror att alla påskhäxor hade mycket trevligare att stå på våran trappa nu än o vi inte hade haft något alls! För jag vet (hahahaa) att barnen säkert tittar sig runt om det är dekorerat eller ej innan de ringer på dörren. Godiset kommer nog i andra hand...



Det går ganska friska vindar idag, så inifrån köksfönstret kan vi se hur fjädrarna svajar på.


Senare kom också solen fram, då blev det ljusare och trevligare på en gång. Gick inte för att ta nya fotografier, utan fick nöja mej med bilderna taget sålänge det var mulet.

Trevlig påsk!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

2 kommentarer:

Marit sa...

Så fin påskepynt!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Tänk vad fint det kan bli , bara man har lite fantasi och får "tummen ur" .
Ha en fortsatt fin helg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen