måndag 3 juli 2017

Öppen trädgård 2017



Efter ett par dagar av förberedelser för att få till trädgården inför öppna trädgårdar så var dagen här. Den kom snabbt, hann inte riktigt med i svängarna och jag hann inte klart med allt på min "to do - lista". Känner mig ändå nöjd med det jag fick gjort på så kort tid.


Under sex timmar (blev nästan sju..) vandrade besökare i min trädgård, pratade, skrattade, fotograferade. Många kom fram för att prata och ställa frågor. Det var en fin dag, fantastiskt väder och glada besökare.



Dagen till ära hade två rosor slagit ut ett par blom. Den vackra vita rugosarosen 'Blanc double de Coubert' med sin underbara doft och den rosa pimpinellen 'Poppius'.






Även den gula tidiga dagliljan hann slå upp ett par av sina knallgula klockor.


Även om det kan kännas lite i kropp och knopp att ha öppen trädgård så är det otroligt roligt. Man träffar massor av människor och alla fina komplimanger man får om trädgården gör det hela sååå värt allt hårt jobb innan.

Vill sända ett varmt tack till alla som besökte min trädgård idag.
Det var så roligt att få gå runt och snacka trädgård med er!

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen